خبرنگاران اوتیسم در ضوابط مناسب سازی شهرسازی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران- رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران از آمادگی برای افزودن شاخص های مرتبط با مناسب سازی برای اوتیسم به ضوابط شهرسازی اطلاع داد و گفت: اوتیسم باید در ضوابط مناسب سازی شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگاران اوتیسم در ضوابط مناسب سازی شهرسازی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش روز سه شنبه ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران، حجت نظری در نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن ها و پنج عضو دیگر شورای شهر تهران در محل ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران برگزار گردید، گفت: سلامت روان امر مهمی است که متاسفانه شاهد آن هستیم که در مقایسه با سلامت جسم از آن غفلت های زیادی شده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از رویدادهای بین المللی هرسال بر یک موضوع تمرکز می گردد، گفت: به عنوان مثال چند هفته پیش به مناسبت روزجهانی پاکسازی زمین اعلام شد که تمرکز سال جاری بر روی پاکسازی ته سیگار است، در حالی که در سال های قبل روی موضوع دیگری تمرکز وجود داشت.

نظری اضافه نمود: به همین دلیل پیشنهاد من این است که سال جاری در هفته سلامت روان، تمرکز ویژه و اصلی ما روی موضوع اوتیسم باشد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل نیز مدیریت شهر میخواهد که در هفته پایانی مهرماه شهروندان تهرانی را نسبت به اوتیسم و ابعاد آن مطلع کند، اظهارداشت: در این خصوص تمام رسانه های ستاد سمن ها، شورای شهر و شهرداری و حتی روزنامه همشهری نیز به کارگرفته خواهند شد.

وی تاکید نمود: با توجه به اینکه توافق بر این شد که هفته سلامت روان با تاکید بر اوتیسم برگزار گردد، اگر سازمان های مردم نهاد شاخص های مناسب سازی برای اوتیسم را در اختیار شورا بگذارند، ما می توانیم با یاری کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، این شاخص ها را به ضوابط شهرسازی اضافه کنیم.

نظری با تاکید بر اینکه تمرکز شورا ایجاد زیرساخت و فراهم کردن بسترها برای فعالیت سازمان های مردم نهاد و مطالبه گری جامعه مدنی است، گفت: کوشش ما در ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران این است که به جای دادن ماهی به سمن ها، ماهیگیری را به آنان یاد بدهیم و به همین دلیل نیز به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم برای فعالیت سازمان های مردم نهاد هستیم.

رییس ستاد توان افزایی وحمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران ادامه داد: اگر فرهنگسراها را همچنان به عنوان یکی از دستاوردهای خوب دوران آقای کرباسچی در شهرداری تهران می دانند، به نظرم در این دوره نیزفضای ایجاد شده برای سازمان های مردم نهاد تحت عنوان سمن سرا جزو دستاوردهای ماندگار برای جامعه مدنی و سازمان های مردم نهاد خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای طرح تصمیم سازی نیز گفت: در این دوره ما کوشش کردیم، طرح تصمیم سازی را پیش ببریم تا بر اساس آن سازمان های مردم نهاد با تشکیل کارگروه های تخصصی متناظر با کمیته های شورای شهر با آنان در ارتباط بوده و در تدوین طرح ها و آنالیز لوایح به کمیته ها و کمیسیون ها یاری نمایند که البته در موارد مانند کمیته محیط زیست همکاری بسیار کمی با کارگروه مربوطه شده اما در کارگروه های دیگر اقدامات در حال اجرا است.

نظری پیشنهاد داد که به مناسب هفته سلامت روان و رویکرد سال جاری آن که اوتیسم انتخاب شد، یکی از سازمان های مردم نهاد فعال در بحث اوتیسم در شروع جلسه بعدی شورای شهر در صحن حاضر شده و همچون شورایاری ها به ارائه گزارش بپردازد.

blogpo.ir: بلاگ پو | اینجای دنیای ما وبلاگنویس هاست

mykonos.ir: میکونوس: سفر به زیباترین شهر یونان

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115085

به "خبرنگاران اوتیسم در ضوابط مناسب سازی شهرسازی مورد توجه قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اوتیسم در ضوابط مناسب سازی شهرسازی مورد توجه قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید